pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Personliga namnband

Publicerad 2012-04-04 19:19:24 i Stickning,

Jag har tittat runt lite på nätet efter snygga namnband och fastnade tillslut för minanamnband.se. Det tog minst två veckor innan jag fick min beställning med posten men jag var helt klart nöjd med dem!

Det blev bara ett litet problem. Det kändes inte självklart hur jag ska sy fast dem på mina pulsvärmare...

Den lila och svarta funkar men annars vet jag inte... Att vika den runt kanten skulle bara funka om det gick att läsa hela texten. Vad tycker ni? Ser det okej ut att ha den fullt synlig som på den gråa? Jag tänkte i så fall sy fast den på undersidan (vad som är undersida är lite mer uppenbart på andra modeller). Insidan är annars en tanke men det är väl inte fullt diskret jag tänkte namnbanden skulle vara.

Kommentarer

Postat av: lopplisa

Publicerad 2012-04-05 06:20:22

Hm.. svårt val. På den mindre ser det ju bättre ut att vika in namnbandet, men är man då som jag (dvs att man ofta tycker att kanterna är vassa på banden), klipps de gärna bort. Annars ser de bra ut att ha dem utanpå som på de större pulsvärmarna, enligt mej.

Postat av: Alexandra - Pysselmaniker

Publicerad 2012-04-05 20:08:56

SV: Oh, bra tanke om det invikta bandet! Det bör jag nog undvika.

Fick ett tips om en kompis att sy fast namnbandet på insidan på en del av dem. Frågan är bara om det är risk att det kliar/skaver på insidan =( Tråkigt om jag bara tycker de passar in på större pulsvärmare! Vill ju kunna använda dem på ALLA.

Postat av: Lillstrumpan

Publicerad 2012-04-05 22:14:03

Kan du inte prova på ett av dina egna par hur det känns med dem vikta runt kanten? Jag tycker det ser ut som en högre klass för sig när de är runt kanten. Ser lite amatörmässigt ut med de andra... ;-)

Postat av: Maria M

Publicerad 2012-04-12 15:37:32

Ett annat alternativ är att vika namnlappen dubbel och sy fast den som en liten flagga :-) då ser man hela namnbandet fast det blir lite diskretare!

Postat av: Katja

Publicerad 2012-06-07 18:51:06

Varför inte prova Namnband.se?

Dom har massor att välja på och det finns super bra lappar som man kan stryka på.

Kanske skulle du prova dessa nästa gång.

Postat av: maja

Publicerad 2012-08-19 16:12:08

supersnygg.gav mig ide att sätta mig och göra dett jag e best på .
art

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela