pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Sydd pulsvärmare med pärlor

Publicerad 2011-09-10 21:53:06 i Sömnad,

Jag har tyvärr inte haft tid att sitta så mycket vid min nya symaskinen men igår blev det i alla fall lite! Det symaskinen sedan inte kunde fixa fick jag lösa med nål och tråd för hand!

Som grund använde jag en bit fleece som jag sytt fast en bit kantband på (eller vad det nu ska vara, det var något kul jag hittade på Strömmafabriken i alla fall!).

Blommorna är faktiskt från ett par ljusmanschetter och jag har sytt fast en större sead beads i varje. Därefter blev det lite pillgöra att sy fast mindre sead beads i samma färg i över- och underkanten men det gav bra effekt så var helt klart värt det extra jobbet!

Nu ska jag bara göra en till... Känns inte lika lockande, jag vill hellre testa att sy en ny med andra dekorationer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela