pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

St Paula i vitmossa

Publicerad 2011-09-27 08:10:00 i Odling,

Det är jätteenkelt att skaffa nya plantor av St Paula. Ta bara ett blad och stick ner i liten kruka med jord och efter ett tag kommer nya blad upp! Min mamma har en hel del olika St Paula hemma hos sig och jag vet att en kollega också gillar dem. Så när jag var nere hos föräldrarna i helgen tog jag med mig lite blad hem! Men jag stoppade inte ner dem i jord. Nej, jag hade faktiskt fått tipset av mamma att sätta dem i vitmossa! Nu får ni inte blanda ihop vitmossa med renlav (som många gör).
Vitmossa är lätt att hitta ute i naturen men går även att köpa i blomsteraffärer. Om du plockar mossan ute i naturen, var noga med att skölja den och om jag minns rätt ska det vara minst 40° varmt vatten. Då dör snigeläggen, för sådant vill man ju inte ha i krukan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela