pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Skördefest på Färgargården

Publicerad 2011-09-18 20:52:03 i Pyssel,

Igår var det dags för Skördefest på Färgargården och det var riktigt kanonväder! Sol och även ganska varmt, perfekt dag att strosa runt vid Strömmen med allt annat folk. Det var en stor blandning på vad som erbjöds till försäljning.



Passade på att kolla in "konkurrensen". Alltid lika spännande att se hur andra gör pulsvärmare (och se vad de tar för pris).
Skördefest kopplar jag i första hand ihop med det ätbara som naturen kan ge oss, eller saker som vi kan skapa med våra händer (exempelvis dörrkransar med typiskt höstligt tema). Nu finns det däremot flera som säljer olika typer av hantverk, exempelvis stickat. Så jag börjar fundera på om jag skulle testa att stå på Skördefesten något år med mina pulsvärmare! Hmm. Tåls att fundera på.





Ett härligt inslag är en av utställarna som hjälper dig att identifiera svamp! Tror dock jag håller mig till kantareller ett tag till...

Precis som på Trädgårdsdagen i våras var en butik som ligger nere på stan på plats på Färgargården. Jag blir så imponerad och inspirerad av decoupage-grejerna! För visst är de fina?


Hmm. Kanske skulle ha köpt de där servetterna ändå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela