pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Mutor är helt okej, eller hur?

Publicerad 2011-09-05 21:19:07 i Ätbart,

Idag har jag bokat resa till Uppsala för nästa vecka! Det ska bli skönt med lite semester och mest av allt att få träffa min lilla systorson! Bäst att muta föräldrarna lite extra så jag får mycket egen mystid med lille Emil...

1½ kg klarbär och en hiiimla massa socker! Efter att ha hällt på kokande vatten är hinken nu full. Om drygt en vecka är det dags att sila och förhoppningsvis kommer syrran och hennes sambo tycka lika mycket om den här som de tidigare saftsorter jag packat på dem (ganska lätt att packa på dem sådana här saker...)

Någon som har tips på blandsaft med klarbär? Jag tänkte testa klarbär+jordgubbar nästa gång men kan vara som så att det finns klarbär kvar till ett nytt testrecept...

Kommentarer

Postat av: Lillstrumpa

Publicerad 2011-09-07 07:26:38

Mutor är helt ok! :-)

Postat av: Jen

Publicerad 2011-09-08 10:22:51

Spännande med klarbär! :)



Sv. Lustigt det där med bulberna,

men det kan även vara tvärtom, att de fått för mycket vatten. Så brukar fallet vara här. De skrumpnar och jag skippar vatten i några veckor, sen är de fasta igen. :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela