pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Mer tips till kattägare

Publicerad 2011-09-09 19:24:04 i Pyssel,

I början av sommaren tipsade jag om hur man smidigt får bort katthår från möblerna. Nu är det dags för lite mer tips!

Håll utkik efter den här i djuraffären! Den är jättebra vid rengörning av kattlådan. Jag sprejar den tömda lådan, låter det får verka ett par minuter och sedan är det bara att skölja ur (nja hyfsat i alla fall, använder Ever clean och lite grus sitter alltid kvar i botten).

Min ena kisse har haft problem med urinvägsinfektion och alla kattägare vars älsklingar har drabbats av detta vet vilka bekymmer man kan råka ut för då... Även om man skrubbar golvet är det en viss doft som inte riktigt vill försvinna helt. Men det gör det med Piss off! Jag blev riktigt imponerade och kommer framöver alltid ha en flaska hemma.

Jag är smålänning ut i fingertopparna och envis så även om det var en bra bit att cykla ut till Grizzly så gjorde jag det, bara för att få ett bra pris på Ever clean (annars en ganska dyr kattsand, men värd varje krona). Det blev inte så billigt eftersom jag även passade på att köpa en ny karda.

Kammen är lite speciell, den är utformade att fånga upp det lösa underhåret men lämna pälsen som "sitter fast".

Detta är inte märket Furminator, men precis samma typ av borste/kam. Däremot en aning billigare, så kolla i djuraffären om ni hittar den i olika prisklasser! Det är kanske inte varje dag man känner för att lägga 400-500 kr på en borste till katten...

En liten demostration hur effektivt det kan vara (lite extra vinklat för syrran som har just maine coon!)

Nami går just nu runt och visar gärna upp sin fint borstade päls! Det vill säga kattrackarn kräver enormt mycket uppmärksamhet och verkar inte alls gilla att matte sitter vid datorn. Undrar om symaskinen är bättre?

Kommentarer

Postat av: Lillstrumpan

Publicerad 2011-09-11 21:25:00

Du kan väl ta med borsten upp så jag kan testa på Pillo? O:-)

Postat av: Alexandra

Publicerad 2011-09-11 21:45:08

SV: Den är typ redan nerpackad... Oh, stackars Pi! Nu kommer mo(n)ster på besök...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela