pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Höstkrans med kastanjer

Publicerad 2011-09-17 10:15:00 i Naturmaterial,

Utöver presentkorgen som jag hade med mig upp till syrran, hennes sambo och deras son blev det även en dörrkrans. Detta är en dörrkrans som går snabbt att göra, i alla fall om alla kastanjer är förberedda... Jag har satt dit en bit tjock blomstertråd i botten på varje. Detta rekommenderar jag att göra i färska kastanjer. Efter att kastanjen torkat sitter blomstertråden riktigt bra, typ i stil med fastlimmad!

Mossan eller lavan (väldigt dålig på namnen där) fäste jag genom att kila fast den med kastanjer.

Jag funderar på om jag skulle göra en sådan här krans till julmarknaden men det finns en nackdel... Att sätta tråd på kastanjerna är väldigt tidsödande och lämnar ömmande händer!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-09-17 21:29:46

Den kransen var jättefin. Du kanske orkar göra ett par stycken och sälja dom dyrt;).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela