pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Första julkransen är klar!

Publicerad 2011-11-16 10:58:25 i Naturmaterial,

Jag har fått lite gjort den här lediga förmiddagen! Jag har äntligen virkat klart den andra blomman till ett par pulsvärmare och sytt fast dem och sen tog jag tag i julkransarna!

Jag fick tyvärr en del kransar över från julmarknaden förra året. Dekorationerna plockade jag bort och sedan har kransarna fått ligga nere i förrådet. Det är inget fel på mossan, trots att det är ett år sedan den surrades fast på halmkransen!

Jag duschade den först med vatten så den inte var så torr och sedan var det bara att köra igång! Jag har samlat på mig lite ris till dekoration och det är bara att kombinera efter smak!

I det milda vädret har nyponen hållt sig fina och det är ett kanonhärligt färginslag i en dörrkrans!

Och så här blev resultatet! Jag ska om någon dag hänga upp den på ytterdörren och fixera en del av de spretiga grenarna. Det använder jag grön blomtråd till. Kastanjerna är stiftade på samma typ av tråd så det är bara att trycka fast dem i kransen. Busenkelt! Tidsåtgången låg kanske på 10-15 minuter.

Det blir eventuellt bara 4 dörrkransar totalt i år. Resten ska jag se till att göra nu i veckan, tillsammans med mosstövlarna.

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2011-11-16 16:09:27

fin! ska försöka mig på en jag med i dagarna tror jag :)

Postat av: Jenny Eriksson

Publicerad 2011-11-17 19:16:33

Så fint! Duktig du är :)



SVAR: Ta fram julskivorna du, det gör du helt rätt i, :) Man ska njuta av julen så länge som möjligt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela