pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Förberedelser inför julmarknaden

Publicerad 2011-11-25 16:02:11 i Pyssel,

Imorgon är det dags för julmarknad i Värmekyrkan! Det ska bli jättespännande att vara tillbaka där! Förra året var det nere på stan i Lindéngallerian (jag trodde det skulle gå mycket bättre där men folk vill gå på stan och julmarknad någon annanstans!) men året innan dess stod jag i Värmekyrkan. Nu har de renoverat den färdigt och jag kan knappt vänta tills imorn då jag äntligen får se hur det blev.

Just nu springer jag runt lite som en yr höna och försöker förbereda allt för imorgon. Det är inte bara att producera saker att sälja, många andra saker runt omkring måste också planeras:
  • Bordsduk och ska jag ha några lådor att bygga på höjd med?
  • Kassaskrin, växel och prismärkning är bra att komma ihåg!
  • Påsar att lägga varorna i (så var är rullen med små plastpåsar som jag köpte för två år sedan?!)
  • Behövs redskap för att visa upp varorna?
  • Visitkort! (jag är så glad att jag beställde egna visitkort det förra året)
Jag försöker ringa in mitt område då jag står på marknad (det här blir faktiskt fjärde gången för mig!). Det är dock svårt, jag gillar ju att pyssla med så mycket olika. Med detta är vad jag ska bara ner imorgon:
  • Dörrkransar och mosstövlar (har dock redan blivit av med två kransar!)
  • Pulsvärmare, stickade och sydda (hade hoppats på 15-20 par men bara hunnit med 10, och jag tror majoriteten försvinner!)
  • Virkade haklappar och virkade alt stickade babyskor
  • Målade värmeljus och vanliga ljus med decoupagemotiv
Nästa år hoppas jag kunna erbjuda nästan enbart stickade pulsvärmare men vi får se, vore lite kul att lägga tid på att sticka lite åt mig själv emellanåt!

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2011-11-26 22:31:02

Du hade många fina saker på julmarknaden, jag blev väldigt nöjd med de mörkgrå pulsvärmarna med rosa/lila kluttar i. Ett stor plus med dina visitkort annars hade jag inte hittat dig. Tyckte dina stövlar var väldigt fina.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela