pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

2 kg brysselkål på vår ytterdörr

Publicerad 2011-11-18 20:59:27 i Naturmaterial,

Jag hade faktiskt tänkt att dörrkransen med höstlöv skulle få hänga på ytterdörren till första advent och sedan byta till en juldörrkrans. Sedan fick vi reklamen och jag såg ett väldigt bra erbjudande på...brysselkål! 2 påsar á 1 kg damp ner i kundkorgen och sedan var det bara att knalla hem och dra fram limpistolen (jag testade att stifta dem på blomstertråd men de satt faktiskt inte så bra med det).

2 kg och en del lim senare:

På vårt våningsplan finns det tre lägenheter, vår ligger längst till vänster vilket innebär att man ser en hel del av sidan av kransen när man kliver ur hissen. Den här gången tänkte jag på det...

Längst fram finns en brysselkål-ros. Jag rullade försiktigt ner de yttersta bladen och blev ganska nöjd med resultatet!

Det har även blivit lite julkransar idag, men bilder på dem får ni se imorgon, efter att jag fotat dem i dagsljus (och gjort klart den sista).

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-11-20 11:36:17

Vilken kul ide! Den är verkligen fin, särskillt blomman!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela