pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Har pysselfyndat lite granna

Publicerad 2011-05-03 20:07:57 i Shoppat,

Angående mitt tidigare inlägg med de blåstickade babyskorna måste jag bara visa vad jag köpte för ett par veckor sedan!

Jag hade hittat det söta garnet med rosa bastråd i en realåda och fastnade självklart för det. Sedan hittade jag en annan låda där det stod "Pysselpåse 25 kr/st". I en av dessa påsar låg det blåa garnet! Självklart var jag tvungen att ha det! Sedan medföljde lite andra trevliga saker. Det blev meter efter meter av band, lite vaxduk och ett grönt möbeltyg som jag nu lagt på hög till mitt kappa-projekt.

 

I mitten av april började jag sticka de blå babyskorna och de blev ju söta så självklart letade jag efter fler nystan nästa gång jag var förbi Strömmafabriken. Och jag hittade ett blått nystan i realådan! Sedan såg jag att det fyllts på med pysselpåsar...

Jag hittade ett till rosa garnnysta! Det innehöll även 4 nystan av märket Boa, som jag för övrigt stått och pillat på några minuter tidigare (och de kostade 25 kr/st...) Ifall ni undrar hur det kommer sig att det går att komma över så här bra paket kanske denna bild kan förklara ett och annat:

De borde heta trasselboa! Zoofii försöker uppriktigt hjälpa till att reda ut härvan.

Imorgon blir det en runda till second hand och Strömmafabriken efter jobbet. Får se om det dykt upp något nytt kul i fyndlådan!

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2011-05-04 21:47:43

Hmm det låter som en bra idé att åka till Strömma och kolla in om de har fått något mer som man kan roa sig med eller önska att man kunde sy ihop på 10 minuter. :)

Ha det bra vännen!



Kram

Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela