pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Pulsvärmare med virkad blomma

Publicerad 2011-03-19 22:05:56 i Stickning,

Det här är en ganska enkel pulsvärmare där "basen" är slätstickad. I nederkanten har jag virkat fasta maskor, i övre kanten gjorde jag en liten krage med luftmaskor. Jag testade även för första gången att sticka en bit på tumfingret. Detta gjorde jag i efterhand, nästa gång ska jag göra det under arbetets gång.

Längst ut på tummen rullar stickningen sig. Jag funderar på om jag ska lämna den som den är eller virka en kant så den rätar ut sig. Vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-03-19 22:40:41

Virka en kant tycker jag:). Jag hade båda orkidee ute förra året och den ena blommade. jag ska försöka igen i år. Tack för tipsen. Nu ska den ena banne mig blomma snart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela