pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Inte riktigt som jag tänkt mig

Publicerad 2011-03-06 14:26:59 i Stickning,

Idag grävde jag runt lite i lådorna här hemma i jakt på det lila garnet jag behöver till mönstret jag köpte igår. Enligt mönstret behöver jag 450 g. Jag har 8 nystan á 50 g! Som tur är finns det några nystan som jag nallat på och dessa smånystan gjorde att jag kom upp i rätt vikt. Får bara hoppas att det räcker för det är väldigt osäkert det går att få tag i mer. I nödfall kan jag väl alltid repa upp halsduken jag stickade för ett tag sedan!

Jag är besviken över resultatet! Halsduken rullar sig och den blir inte alls bra att ha på sig. Jag har försökt att nåla upp den och lägga den mellan fuktiga handdukar, virka en stödkant längs sidorna och även stryka den på låg värme. Inget hjälper.

 

Någon som har bra tips?

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-03-06 17:14:07

Jag fick repa en halsduk jag stickade för den rullade sig vad jag än gjorde. Så repa den och gör nåt annat:).

Postat av: Alexandra

Publicerad 2011-03-06 19:48:03

SV: Nja, med tanke att jag fäst alla trådar och knutit fransar så är jag inte så intresserad att repa upp den utan vill lyckas räta ut den och sen använda den.

Postat av: Linda

Publicerad 2011-03-08 16:53:51

Ah...brukar du svara här inne? Märkte det inte:).



Du får köpa en ny fin pelargon som du inte får glömma sen på hösten:).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela