pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Fyndat på second hand

Publicerad 2011-03-05 18:57:53 i Shoppat,

Eftersom det är lördag blev det en tur till second hand, och det besöket var jag väldigt nöjd med! Jag hittade en låda som jag ska altra men även böcker.

Är det inte hur bra som helst att hitta böcker för 20 kr/st?! Tidigare hade jag faktiskt inga böcker inom det här ämnet.

Jag misstänker att någon lämnat in hela sin samling med Allt om handarbeta för det fanns mååånga sådana tidningar! De flesta var från 80-talet men jag hittade faktiskt några från 2000-talet (i dem är det aningen mer troligt att hitta saker jag kan tänka mig göra)

Jag ska försöka lägga undan dessa och ta någon då och då, istället för att streckläsa dem.

Det blev även ett besök hos Strömmafabriken. Där försvann onödigt mycket pengar. Jag har inte kunnat få det här mönstret ur huvudet:

Så nu var jag tvungen att köpa mönsterboken! Typiskt att jag inte kunde köpa ett enskilt mönster (garnet har jag redan). Som tur var fanns det många andra fina modeller som jag kan tänka mig göra. Hur jag ska hinna med allt har jag dock ingen aning om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela