pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Gör roliga kylskåpsmagneter

Publicerad 2011-06-14 21:41:23 i Pyssel,

På Clas Ohlson kan man köpa magneter i form av pusselbitar. Bara formen på magneterna tycker jag är kul men de blir ännu roligare med lite mönster på!

Det enda som behövs är dubbelhäftande tejp (jag rekommenderar Biltemas som är väldigt bred) och ett mönstrat papper.

Vi har några svarta, runda magneter på kylskåpet och ett par av dem fick lite ny färg. Enklast är att klippa ut formen innan den tejpas på magneten. Med pusselbitarna tejpade jag dem på pappret och därefter skar ut kanterna. Det blev ganska pilligt, i synnerhet på de rundade ställena.

Min favorit blev grodan! Jag funderar på att göra om paraplyet på ett blåmönstrat papper. Den vita bakgrunden blev ganska tråkig...

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-06-14 22:56:06

Vilken fin och bra ide. Kan man kanske limma? Jag har allroundlim hemma.

Postat av: Fia

Publicerad 2011-06-15 09:47:31

Vilkien härlig blogg du har! Hittade precis hit. Nu ska här botaniseras i gamla inlägg ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela