pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En roligare kruka till tomatplantan

Publicerad 2011-06-10 10:06:09 i Altrat,

På Blomsterlandet går det ibland att köpa de svarta hinkar de får snittblommor i. De är väldigt bra att odla tomat i, och jag misstänker även potatis även om jag inte försökt mig på det. Svart är en enkel färg men ibland är det roligare att ha någon annan färg på krukan! Så jag plockade fram tapetrullarna.

Eftersom tapeten har ett vertikalt mönster blev det inte bra att klippa till tapeten i ett stycke. Istället blev det två stora bitar som jag började med att limma fast. Därefter klippte jag till två smala remsor som limmades över skarven.

När jag var liten var jag väääldigt ofta lockad till att måla på en av tapeterna hemma hos mina föräldrar. Jag har fått en liten rulle av just den tapeten och jag gick lös på den med mina promakers. Ena sidan av krukan fick därför lite färg!

I botten på krukan/hinken gjorde jag ett par hål så det blir dränering. Nu är det bara att hoppas tomatplantan trivs och växer ännu mer! Förutsättningarna är i alla fall betydligt bättre, innan satt den i en väldigt liten kruka och tomater tycker om gott om utrymme!

Kommentarer

Postat av: Jen

Publicerad 2011-06-12 15:08:11

Jätte vackert! Detta måste provas! :D

Taskigt dock att de tar betalt för dem där du bor.

Här ger vi bort våra till kunderna. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela