pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Städning av balkongen

Publicerad 2011-07-31 20:26:29 i Inredning,

Idag tröttnade jag och gjorde storstädning av balkongen. Bland annat åkte docksängen som jag använt som odlingslåda ut. En ordnad dag hade det kanske sett ut så här men nu försvann en del växter och detta blev resultatet:
Jag har äntligen tejpat upp delar av "molntaket" som hängt ner. Biltemas dubbelhäftande tejp är hur bra som helst, och jag undrar hur jag lyckats klara mig utan den tidigare...

Nu finns väldigt lite kvar i lagerhyllan och imorgon åker den ner till förrådet så det ska bli ännu tommare på balkongen!
Zoofii, i nuläget lyckligt ovetande att hennes älskade hylla ska försvinna...
Bordet gillar hon annars med (även om detta är ett av få tillfällen jag sett henne ligga på det, annars används det flitigt till att stå och titta ut). Bordet ska vara kvar. Soffan ska däremot ersättas och Namis korgstol ska åka ut. Tror dock båda katterna kommer gilla det nya som ska komma in!

Det här vattenskadade bordet har jag länge haft planer på att måla om. Jag funderar på vitt, eller vad tror ni? Nya balkongmöblerna kommer vara mörka... Funderar på att måla det ute på balkongen (men självklart lägga något skyddande under!). Har dock ingen aning om hur lång torktiden är (Zoofii kommer hata att vara utestängd/innestängd från sin älskade balkong under den tiden)

Kommentarer

Postat av: Hartmann

Publicerad 2011-07-31 21:00:11

Fint!!!

Postat av: Mariette

Publicerad 2011-08-01 00:41:01

Vilket härligt molntak, måste kännas hur ombonat som helst när man sitter där.

Postat av: Creative Pink

Publicerad 2011-08-01 19:49:13

Vilken stor och mysig balkong, ibland är det skönt att ta ett ryck och rensa ut och göra om, man brukar för det mesta bli nöjd med resultatet vid sådana infall. Lycka till, hoppas katten också blir nöjd =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela