pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Poncho som ger mersmak

Publicerad 2011-07-17 10:32:00 i Boktips,

Om du gillar att sticka och gillar poncho så rekommenderar jag varmt den här boken:

Boken består av 21 olika mönster med varierande svårighetsgrad.

Varje mönster har ett eget uppslag med garnrekommendation och i de flesta fall en ganska kort beskrivning.

Detta var det första mönstret ur boken som jag testade men jag valde ett mörkbrunt garn (annars tycker jag det är väldigt lätt att lockas välja samma färg som på mönsterbilden)

poncho

Jag har även testat ett annat mönster i boken men då använt mig av annat garn än vad som rekommenderades.

Bokens förslag.

Och mitt resultat!

 

Boken innehåller mönster på olika längder på poncho och även olika tjocklekar på dem. Vill man bara ha något tunnare, dekorativt är mönstret Sorbet perfekt.

Poncho är ett väldigt mysigt och praktiskt plagg och jag kommer göra minst två till efter Poncho á la carte mönster.

Boken kan säkert finnas på biblioteket, annars kostar den inte så mycket i nätbokhandeln.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-07-18 20:59:23

Den boken har jag också:). Jag har inte stickat nåt ur den än.



Du kanske kan locka din sambo på husvagnssemester?:).

Postat av: sussilull

Publicerad 2011-07-31 10:59:34

Jiises vilka snygga!! Älskade den orangea. Måste beställa boken pronto rajt awaj ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela