pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Pyssliga nyårslöften?

Publicerad 2011-01-01 14:32:40 i Pyssel,

December gick väldigt fort och nu sitter jag och försöker smälta att det är januari 2011.
Gav ni några nyårslöften vid tolvslaget?
Jag vet inte om träna 2-3 gånger i veckan ska räknas som ett nyårslöfte, det är mer ett krav och något som känns ännu viktigare då jag snart haft ont i ryggen i en veckas tid. Jag är trött på det och hur ska jag kunna sitta och pyssla om halva sidan av ryggen titt som tätt protesterar?!

Jag går och klurar på lite nyårslöften som tilltalar min pyssliga sida. Det finns en del som måste göras något åt det här året:
  • Organisera upp alla pysselgrejer. Jag har dålig koll på vad jag har och var det finns.
  • Ta tag i balkongen. Den har ropat "kom och hjälp" i 2-3 månader nu.
  • Planera i god tid till marknader, i år blir det kanske två stycken!
  • Regelbundna pysselträffar!!!
  • Äntligen avsluta mitt scrapalbum om Rhodosresan (som faktiskt skedde 2008!)
Jag har lite projekt som jag går och klurar på emellanåt, och frågan är om jag inte skulle ta tag i några av dem. Jag funderar på att försöka dra igång ett projekt med stickningscafé. Jag hittade för ett tag sedan information om sådant i Norrköping men har för mig att det var mellan ca 14 och 16. Ganska värdelös tid, enligt mitt tycke.

En annan sak jag gått och klurat på är om jag skulle försöka mig på att bli författare! Då menar jag inte skönlitteratur, men vi får se hur det går. Det kräver en hel del förberedelser innan det ens skulle vara aktuellt att ta kontakt med en förläggare.

Ha en trevlig inledning på 2011!

Kommentarer

Postat av: Petra/Trollet

Publicerad 2011-01-01 22:09:16

Oj va kreativ du kommer vara 2011, låter som många bra idéer tycker jag - Lycka Till!!!!!

Kram Petra/Trollet

Postat av: Linda

Publicerad 2011-01-01 23:27:09

Lycka till med din lista:). Jag har inte gett några löften men har bestämt mig att vara mer social och komma ut mer.



God fortsättning på det nya året:).

Postat av: Kikan

Publicerad 2011-01-03 21:22:49

Åh...jag måste ta tag i vårt bröllopsalbum... Lycka till med din lista! Kram Kikan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela