pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Projekt för trädgårdsströvaren

Publicerad 2011-01-22 08:52:02 i Pyssel,

Igår fastnade jag framför Trädgårdsapoteket som går på Svt 2 som var väldigt kul att titta på och enormt inspirerande!

Det är en botanist vid namn James Wong som håller i programmet och han tipsar på enkla lösningar på problem. Ett ska jag absolut testa: en spray mot mygg!
Recepten är enkla och många av sakerna finns i många trädgårdar. I brist på egen trädgård tänkte jag till sommaren börja odla en del örter och växter som aloe vera på balkongen.

Programmet går på Svt Play och det första avsnittet hittar ni här.

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-01-22 13:20:45

tycker om det där programmet. det är verkligen inspirerande! Skulle vara spännande att få se din odling i sommar!

Postat av: Annelie

Publicerad 2011-01-22 21:28:37

Oj vilken inspirations bomb!

tack för det!!!

Postat av: Jen

Publicerad 2011-01-23 20:00:33

Ohh ja, att odla örter och egna grönsaker är skoj.

Här finns det diverse grönsaker på balkongen (under säsongen), örter på fönsterbrädorna (en del året runt)

samt en aloe vera. Perfekt vid diverse skador... :)



Sv. Tack för tipset!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela