pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Hemlagat är godast

Publicerad 2011-01-28 18:15:42 i Ätbart,

Min födelsedag igår blev inte riktigt som jag tänkt mig. Det gick utför redan i tisdags då jag vaknade vid halv fyra-tiden och hade knappt någon röst (kan tilläggas att jag skulle gå upp då och rösten är viktig i mitt jobb). Förkylningen gick in i nya faser, på födelsedagen hade jag stundtals kraftig hosta och jobbig snuva men i övrigt vid gott mod och normalenergi så jag bestämde mig för att fullfölja mina planer för dagen: baka!

Självklart var jag överoptimistisk och trodde jag skulle hinna göra en massa olika sorter! Det slutade dock vid hallongrottor och plommonmuffins.

Och gör man hallongrottor ska man självklart ha hemlagad sylt i dem! Vi har fortfarande väldigt mycket hallon i frysen som jag plockade förra året men det är först nu jag har testat att göra sylt på dem. Tur det, för den blev väldigt god!

 

Jag är väldigt nöjd med etiketten! Jag satt och stämplade en bokstav i taget!!! Bra blev det i alla fall, så det var värt pilljobbet.

Jag blev lite avbruten i mitt bakande igår, först kom svägerskan förbi med sina två söta söner och från dem fick jag dessa:

 

På kvällen kom även sambons mamma och styvfar förbi på middag (som sambon lagade och det smakade underbart!). Blommor får jag nog banka in i huvudet på sambon att det går hem hos mig men bristen på blommor från honom vägdes upp av att jag fick Snö! Ja, Snö of Sweden förstås!

Dagens födelsedagsbarn är nu på väg ner till Norrköping. Min syster är två år äldre än mig och fyller dagen efter mig. Jag har tyckt det har varit väldigt trevligt under uppväxten. Tårta två dagar på raken och ibland kanske en tredje gång då släkten kom.

Imorn kommer föräldrarna på besök så det ska bli riktigt trevligt att få hela familjen (på min sida) samlad igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela