pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En altrad äggkartong

Publicerad 2011-01-29 18:56:17 i Altrat,

Min syster har en liten svaghet för kinderägg, i synnerhet då det finns chans att få Shrekkaraktärer! Jag har tidigare altrat äggkartong med påsktema men då det skulle bli en födelsedagspresent så blev det ett annat tema på den!

Jag började med att måla hela kartongens utsida med akrylfärg och valda sedan ut ett matchande papper till ovansidan. Min syster är väldigt svag för Penny Blacks kattstämplar, de är väääldigt lika hennes ena katt!

Insidan lämnade jag omålad men i locket hamnade en ny Penny Blackstämpel samt en textstämpel som embossades. Tyvärr syntes det ljuslila embosspulvret väldigt otydligt mot den blåa bakgrunden så jag använde mig av en distress ink-dyna och blending tool och fick nyansskillnad samt framhävde stämpeltexten.

Kinderäggen klädde jag in i ett blått papper som är ungefär ett mellanting mellan silkespapper och creppapper.

För första gången testade jag att färglägga med distress ink! Jag var lite försiktig med katterna på locket men vågade exprimentera lite mer med den lite fluffigare katten på lockets insida! Tror jag måste köpa mer distress ink, dvs på flaska (och kanske även lite fler dynor).

Ballongerna satte jag dit på 3D-kuddar och använde lite crackle accents.



Kommentarer

Postat av: Lilla Anna

Publicerad 2011-01-30 15:01:12

Fin äggkartong. Det ska jag komma ihåg att pyssla till påsk.

Postat av: Stina / Sagolikt Pyssel

Publicerad 2011-01-31 10:42:58

Vad fint! Men jag måste säga att jag inte fattar varför man ska altra en äggkartong. Haha!! Jag såg jättefina på en scrapmässa förra våren. Men såg troligen mest frågande ut där jag stod och undrade Varför?? Haha!!

Men fint har du gjort!! :-D

Postat av: Lillstruman

Publicerad 2011-02-05 12:45:56

PILLO!!!! Massa Pillo-stämplar ska det vara!!! =p

Tack igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela