pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Boktips för tålamodiga

Publicerad 2011-01-16 10:11:58 i Boktips,

Nu tänkte jag starta en ny kategori, nämligen boktips! Det finns sååå många roliga böcker för pysslare där ute och det blir bara fler och fler (både hos bokhandlaren och i min bokhylla).

Origami är ett väldigt trevligt sätt att pyssla med papper och det tränar upp tålamod. Jag upplever det också som väldigt avslappnade (frånsett då det är svårt att få till små deltaljer eller hänga med i vikschemat).

För några år sedan köpte jag den här boken:

Bilderna på insidan är verkligen inspirerande!

Och beskrivningarna är lätta att förstå sig på (i alla fall om man sett vikningar tidigare, annars kommer man ganska snart in i det rätta tänket)

Origamipapper börjar bli lite lättare att få tag i nu, upplever jag det som. Ta annars vad du har hemma! Jag har använt mig av presentpapper och tunt, färgat datapapper.

 

Kusadaman uppe till höger har jag faktiskt använt som liten presentgömma! Kanske lite tips på annorlunda presentinslagning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela