pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Vårstädning. Typ.

Publicerad 2011-02-12 16:57:56 i Pyssel,

Idag har jag och sambon varit flitiga! Det har plockats iordning, dammsugits, svabbats, tvättats, diskats, gått ut med soppor och just nu håller vi på att frosta av frysen! Lägenheten ser riktigt fin ut, ännu finare när jag strykit och hängt upp nya (gröna) gardiner. Nami sitter just nu på dem, tror han tycker han gör ett bra jobb med att pressa dem!

En nackdel med att det blir allt ljusare och solen visar sig (ja, det finns faktiskt EN nackdel!) är att det blir så uppenbart att vi behöver tvätta fönstrena. Det får dock vänta till mildare dagar!

Är det någon mer än jag som längtar något vansinnigt efter våren just nu? Mildare temperaturer, is- och snöfria trottoarer så det går att cykla igen och att det ska bli grönare...

Ser fram mot när Rhododenrodalen börjar blomma igen! Något jag nästan ser ännu mer fram mot är att plocka fram alla mina sommarhattar!

Visst passar jag himla bra i hatt?! Den här bilden togs vid ett av de bröllopen jag var på förra året. Perfekt bröllopshatt!
Nu när vi fått ordning på den andra datorn (helt enkelt genom att köpa en ny, men bärbar så alla jobbiga sladdar försvann, och kopplar de gamla hårddiskarna till den nya datorn) ska jag ta tag i att beställa foton från alla tre bröllopen vi var på och scrappa sida efter sida efter...

Kommentarer

Postat av: Laila

Publicerad 2011-02-12 19:20:17

Jo tack! Det där med fönstrena känner man ju igen... :-\

Det fåniga är att jag brukar svära på mig själv att jag alltid drar på det. För det går ju trots allt ganska fort och blir så fint.

Postat av: HighlanderTess

Publicerad 2011-02-12 20:56:06

Jag längtar verkligen till våren! Så vi kan vara ute mer med vår son :-D



Svar: Boxarna är 6 cm höga när de är stängda. Oh, vilken tufft sätt att förvara presentpapper på i länken du tipsade om! Då får man även en väldigt fin överblick över vilka papper man har. Nu får jag mest rota för att se vad som finns :-S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela