pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Trådgårdsapoteket på Svt

Publicerad 2011-02-11 19:15:19 i Pyssel,

Ikväll går sista avsnittet av Trådgårdsapoteket på Svt. Missar man programmen när de går på tv går det att titta på Svt play men tråkigt nog har det första avsnittet försvunnit.

James Wong förklarar på ett väldigt bra och intressant sätt. Jag sitter numera med ett anteckningsblock när jag tittar på avsnitten och antecknar recepten. Min hosta gav med sig till slut, annars hotade jag med att testa ett av hans recept: ett gurgelvatten gjort på lök, chilipeppar och citronsaft!!!

Nu har jag hittat något väldigt intressant på nätet:

Nu är frågan om jag ska köpa den första boken först eller passa på att beställa båda på en och samma gång!

James Wong har även en egen hemsida där han lagt upp några av sina recept.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-02-11 21:51:28

Finns böckerna på svenska? Hemsidan är också på engelska, kan man ändra till svenska? Jag är hopplös på engelska:).

Postat av: Alexandra

Publicerad 2011-02-12 18:54:11

Nej, de verkar bara finnas på engelska (bokus hade visst även på tyska om du råkar tycka det språket är lättare!).

Testa google translate. Vet att det ska gå att översätta webbsidor men aldrig använt mig av det själv.

Postat av: Jen

Publicerad 2011-02-13 20:38:29

Ah gillar skarpt detta programmet!

Det är ju suveränt skoj att få laga sina egna mediciner,

lipsyler, hudkrämer eller the. :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela