pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En klapp under hakan

Publicerad 2011-02-06 20:58:42 i Virkat,

Jag har tagit en liten paus från stickandet och istället plockat upp virknålen. Det tar en liten stund att göra klart en haklapp, men de är riktigt roliga att göra!

Jag satt och tänkte en hel del på finska flaggan när jag gjorde den här! Så jag bröt av med lite mörkare blått på bandet men... nu får jag repa upp. Suck. Varför? Det är väl uppenbart!

 

Trots att jag dubbelkollade (hade jag i alla fall för mig) blev det fel antal stolpar i halslinningen. Båda banden skulle komma upp på ovansidan. Så nu ska jag repa upp hela kråskanten runt om, och hoppas att stolparna i halslinningen var de sista jag la upp, inte innan jag la upp alla stolpar runt hela haklappen.

Kommentarer

Postat av: Lillstruman

Publicerad 2011-02-06 21:21:45

psst, 11 är det magiska numret... då stämmer det varje gång. ;-)

Postat av: Alexandra

Publicerad 2011-02-08 16:04:56

Jag får virka ett par stycken så sitter det nog till slut! Nu är i alla fall den här omgjord, och nästa påbörjad! :-D

Postat av: Karron

Publicerad 2011-02-09 18:58:33

åh så fiiiin!!!! Skulle oxå vilja virka en sådan!vet du var man kan få tag i mönster??

Postat av: Alexandra

Publicerad 2011-02-11 19:22:09

Det är ett väldigt gammalt mönster så jag vet inte om det finns att hitta någonstans. Jag har inte för avsikt att publicera det på bloggen (det känns lite som ett familjemönster då jag hela mitt liv sett min mamma virka dem)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela