pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Det var den bokrean...

Publicerad 2011-02-23 15:34:02 i Pyssel,

Jag kan inte påstå att jag hittade så mycket intressant i bokreakatalogerna. Två böcker hos Åhlens fångade dock mitt intresse men självklart spanade jag in utbudet hos alla bokaffärer på stan! Och gick hem lottlös... Jag vet inte om bokrean har blivit sämre eller ifall mitt intresse har blivit vinklat åt ett annat håll. Det är väldigt sällan jag läser skönlitteratur, istället lägger jag pengarna på pysselböcker och utbudet på sådana är sparsamt på rean. Ett annat alternativ är att jag faktiskt råkar ha en hel del pysselböcker (men självklart inte tillräckligt många!) Besvikelsen att inte hitta någonting var dock stor. Sen är det kanske inte helt optimalt att gå på stan och vara shoppingsugen då man klev upp 3.40... Jo, en bok går jag och funderar lite på. Får se om jag ångrar mig senare i veckan och tar en sväng. Det fanns bara en kvar, och är den kvar till låt säga helgen så är den menad för mig!

Lite kaffe piggade upp när jag kom hem och med posten hade jag fått den senaste medlemstidningen från Skaparglädje. Jag är faktiskt frestad att beställa tre böcker därifrån (se, det finns pysselböcker kvar att köpa trots allt!). Jag hade även fått två kataloger.

Någon som beställt härifrån? Jag har snabbt hittat en massa måste-absolut-ha-dessa-grejer.

 

Jag fick även ett brev med posten idag. En fraktsedel... Visst låter det kul? Jag har äntligen tagit tag i att få min nya symaskin lagad. Hoppas de kan fixa till den så den går att sy med utan att nålen fastnar i spolen.

Kommentarer

Postat av: ANNE

Publicerad 2011-02-23 15:48:08

har faktiskt inte beställt därifrån, måste vara enda webshoppen typ haha!

Postat av: Frida

Publicerad 2011-02-23 15:55:27

Ja, det är bra med 3 dagar, speciellt 2 vardagar eftersom lördagar innebär kaos. Var bor du?



Postat av: Jen

Publicerad 2011-02-24 08:37:42

Jag känner detsamma om bokrean denna gång. Inget speciellt intressant. :/



Däremot så verkar dina kataloger du fått mer intressanta! :)

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-02-24 22:36:19

Hej!

Tack för din hälsning i min blogg. :)

Haha, håller med om att krukor kan kännas lite onödiga.. ;) Och så tar de ju mycket större plats i skåpen än vad koppar och muggar gör :D



Ha det gott!

/Johanna

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-02-25 16:14:36

Hur tyckte du att mönstren var att följa i boken, var de lätta att förstå?

Haha, jaa... det verkar som att djur har en lite förkärlek för att bålla runt och leka med hemmavirkade saker. Min hund roade sig för ett tag sedan med att slita sönder ett litet mumintroll jag virkat...



Trevlig helg!

Postat av: Eva P

Publicerad 2011-02-27 17:51:40

Trevlig blogg du har. :-)



Jag har handlat i många år av Stoff och Stil. Mycket nöjd med dom. Har även handlat en hel del i butiken i Malmö innan jag flyttade till Helsingborg.



Hittade din blogg för jag sökte på info Bernette 46, "den lilla svarta". :-) Jag har en Janome 5200 men önskar en enklare mekanisk att ha med på kurser mm.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela