pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Tummen upp för lille systersonen

Publicerad 2011-12-13 20:43:28 i Stickning,

Min mamma har, precis som säkert många andra mammor, sparat en hel del av de kläder jag och min syster hade när vi var små. En del av dem kommer till användning igen nu när min syster blivit mamma. Någonting som min syster plockade ut var ett par vantar. Däremot gillade hon inte tummen, den lilla barnhanden ligger bättre i vanten utan den ansåg hon.

Så vad gör man? Jo man ber sin syster att fixa till det! Sagt och gjort, jag klippte av tummen högst upp och repade upp för att sedan sy ihop den längst ner. Nu ska jag ta tag i den andra vanten för att sedan skicka upp dem till lille söte Emil!

Kommentarer

Postat av: Emil Andersson

Publicerad 2011-12-13 22:50:46

Ja tack, moster! Det är kallt om händerna ibland när du fixat kallt väder. //Emil

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela