pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Keltiskt mönster på pulsvärmare

Publicerad 2011-08-22 18:06:07 i Stickning,

Nu har jag för många projekt igång samtidigt! Jag försöker göra klart boleron (hur lång tid ska den behöva ta egentligen?!), på jobbet glömde jag en påse med ett par påbörjade pulsvärmare jag suttit med på raster och självklart kunde jag inte låta bli utan blev lockad av ett mönster i Stickhandboken!

Nervarning efter jobbet ute på balkongen gjorde att jag blev snabbt klar med den första. Den såg först väldigt kort ut men mäter faktiskt 7 cm. Med virkad krås blir det nog lagom! Mönstret gör dock att omkretsen blir begränsad och det finns risk att jag tycker den blir lite för smal efter jag sytt ihop den. Men det återstår att se tills imorgon, nu ska den ligga mellan fuktiga handdukar under natten!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-08-23 12:46:44

Jättefint mönster!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela