pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En talande tystnad

Publicerad 2011-08-15 21:54:17 i Pyssel,

Det är nu väldigt tyst hemma hos mig. Min sambo har återigen dragit iväg på jobbresa till Kina. Han bytte faktiskt arbetsgivare för snart ett år sedan för att resa mindre... Men även om det är trist att ha honom iväg så gillar jag mer att han jobbar på Noss. Han trivs och jag ska inte komma och påstå annat än jag gillar det han kommer hem med!

En annan slags tystnad lägger sig annars här hemma. Jag har nämligen tappat rösten! Vet ni hur extremt frustrerande det är? Visst, jag kan viska men det rekommenderas inte. Får se hur länge det håller i sig. Pratförbud har jag nu haft i två dagar. Eventuellt börjar jag närma mig ett stadie där det inte är så irriterande utan istället känns mer avslappnat.


Teblomma som Mårten hade med sig hem från en av vårens Kinaresor. Först ser den ut som en boll men sedan öppnar den upp sig. Riktigt vacker att titta på och teet blir väldigt gott!

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-08-16 22:10:51

har sett sånna förut. de är så underbart vackra!



hihi tackar för kommentaren inne hos mig. Visst börjar jag bygga upp ett lager men jag har fortfarande en lång lista på saker som jag "måste" ha ;)

Postat av: Linda

Publicerad 2011-08-18 01:18:30

Va fin headern blev! :-D

Postat av: Linda

Publicerad 2011-08-18 12:18:28

Hoppas du får rösten tillbaka snart så du slippa kraxa när sambon kommer hem:).



Min katt ledsnar på leksaker väldigt fort att vi lägger undan dom men det verkar inte hjälpa så mycket.suck. Jag får fortsätta kuta runt med en snöre efter mig! Nu äter hon massor att vi måste stoppa henne;). Det måste vara en nyöppnad påse här också:).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela