pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Decoupage vore kanske kul?

Publicerad 2011-08-24 18:43:15 i Pyssel,

Jag är frestad att prova på decoupage. Jag har inte en enda bok som handlar om det i min pysselbokhylla men på biblioteket fanns det gott om böcker att inspireras av!

På marknaden förra veckan köpte jag servetter. Det blev vanliga och kaffeservetter med samma motiv. På det sättet fick jag två olika storlekar på rosorna...

Tror jag kan göra mycket fint med dessa! Fast nackdelen är att det kommer sluta med att jag går och köper fina servetter titt som tätt... Inspiration går dock att hitta på många håll. Dessa bilder tog jag på Färgargården för några månader sedan.


Både tårtfatet och pallen har jag här hemma. Hmm. Frestad att fatta målarpenseln!

På nätet finns det oändlig uppsjö av inspiration.

Vi ska någon dag köpa nya byråer och då tänkte jag måla min gamla och försöka få till dekorationerna lika snyggt som på den här (bild lånad härifrån)

Och den dag vi äntligen flyttar till hus kanske vi skulle ha en brevlåda i stil med denna? Beskrivning hur den här brevlådan har gjorts finns på bloggen Alis volat propriis.

Kommentarer

Postat av: Mariette

Publicerad 2011-09-04 10:23:23

Jag gjorde ljuslyktor en jul, av glasburkar... blev ganska fint =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela