pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Mera kantareller

Publicerad 2010-09-14 12:11:50 i Ätbart,

Igår var jag på tok för trött för att orka åka ut till skogen och leta svamp men idag, efter att ha sovit ikapp, så tog jag cykeln och svampkorgen och gav mig iväg.

Jag cyklade en bit in i skogen och började sedan hoppfullt gå runt med hakan böjd mot bröstet. Vilken glädje jag kände efter att väldigt snart få syn på den där underbart gula färgen. Kunde jag hitta bara några stycken måste det ju finnas fler, eller hur? Och det gjorde det verkligen... Jag behövde inte gå så långa sträckor innan jag hittade fler och fler och fler och... Trevligt nog var det inte bara de där små kantarellerna utan en del riktigt stora.

Tyvärr ser det ut som att jag knappt hittade några men jag tror svampkorgen rymmer ganska mycket! Det skulle vara himla kul att komma hem med den full någon dag. Att rensa all svamp i den är nog inte fullt lika roligt.

Mängden ser lite mer imponerande ut när jag hade rensat dem. Ikväll blir det rosterotfrukter, kotlett och svampstuvning till middag!


Kommentarer

Postat av: Hemmakatten

Publicerad 2010-09-14 12:34:41

Vilken härlig svampskörd! Gott!



Ja visst är The Mentalist bra. Ögongodis & underhållning på samma gång! ;) Tack för tipset om Bones. Jag tittar på den ibland då jag gillar huvudpersonernas där, ungefär samma personkemi & spel som i The Mentalist.

Postat av: Linda

Publicerad 2010-09-14 23:25:45

Som du skryter om dessa kantareller får du nästan se till att bjuda på några snart... :-P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela