pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Jag hade en dröm

Publicerad 2010-09-21 20:20:16 i Ätbart,

När jag hittade som mest kantareller lyckades jag bara täcka botten på min svampkorg. Då blev det 2 liter svamp. När jag var ute i förra veckan tänkte jag att det vore trevligt att någon gång få fylla korgen.
Hur mycket det här är har jag ingen aning om!

För att få en liten känsla för mängden så är det som ligger över kanten 3-4 liter... Rensningen får dock vänta tills imorn. Det ska bli spännande att se hur många liter gula kantareller och trattkantareller som vi hittade.

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-09-22 17:12:34

här var det också svamp ser jag! :)

vet inte hur många liter vi plockade... men många många blev det iaf! nu räcker det i minst ett år!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela