pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Gott med äpple del 2

Publicerad 2010-09-16 20:39:20 i Ätbart,

Detta är en dessert som många verkar ha ätit men jag smakade den för första gången för ca 2 år sedan då min älskling fixade lite dessert.

Det är så enormt enkelt så vi borde göra det oftare! Gröp ur ett äpple och fyll det med mandelmassa. Jag tycker det blir enklare om mandelmassan grovrivs och blandas med kryddor om så önskas. Sedan är det bara att ställa in dem i ugnen för ca 15 minuter på 200 grader.

Vår mandelmassa blev krydda med ingefära och kanel - gott!

Och ännu godare blev det med wienernougatglass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela