pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ett brev på posten

Publicerad 2010-09-27 22:27:23 i Shoppat,

Så fort jag klev innanför dörren idag blev jag besviken. Golvet var tomt. Ingen posten. Var ÄR mitt paket?! Så hör jag älsklings röst.
- Har jag fått något paket idag?
- Nej. Men du blir nog glad ändå.
Va?! Glad ändå? Vad sjuttsingen kan vara bättre än mitt paket som jag gått och väntat och väntat på?!
På köksbordet ligger en avi...
Jag visste mycket väl vad paketet innehöll men oooh vad svårt det var att låta bli att öppna det. Det var inte min briljanta idé att hämta ut det på Hemköp innan vi skulle åka ut till Maxi och handla... Så fort vi kom hem slet jag upp det. Det är ju faktiskt skillnad att sitta och titta på dem IRL, inte på ett foto på en blogg. Och här är dem, mina nya raringar!

Föregående ägare skulle göra en paus i pysslandet och auktionerade ut bland annat dessa stämplar. Först hade jag tänkt låta bli men det finns två ark med Penny Blacks clearstamps som jag inte har och jag älskar Penny Black! Hela kitet kostade mig, inklusive frakt, 344 kr. Ett ark med Penny Black clearstamps kostar i nyskick 179 kr...
Jag vill börja putsa upp dem och sätta in dem i mina stämpelpärmar med en gång men det får kanske vänta tills imorn.

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-09-28 14:47:15

Fina stämplar!:) Ska nog ta och köpa mig några jag med!:)Tycker du gör så fina pysselgrejer! Vad är ditt favoritpysssel? Jag själv tycker mest om att hålla på med lera och pyssla med foton!:)

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-09-28 21:11:46

Bra fråga... Jag tror inte det är scrap och stämplar, det blir ganska sällan jag sitter med det =( Det skulle kunna vara stickning. Det är något jag kan sitta med överallt och det är fin avslappning.

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-09-28 22:27:28

Svar: Ja sticka är alltid kul! Håller själv på att sticka en hålsjal nu:) Måste se till at bli klar med den snart för jag har hållt på i ca 1 år hihihi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela