pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ett altrat pennställ

Publicerad 2010-09-04 11:25:53 i Altrat,

Jag har ett bra tag gått och stört mig på att pennorna bara ligger i en hög på en bänk i köket. Nu tog jag tag i ett fixa ett pennställ och allt material fanns hemma!

Jag måste lära mig att inte samla på mig för många grejer men nu kom faktiskt en toalettrulle i tjockare kartong till bra användning, och papper och diverse dekorationer har jag ju gott om (men kan självklart tänka mig mer)

Pennställ

Bottenplattan skar jag ut från svart kartong som rullen sedan limmades på. Jag tog ett par cm extra av det blommiga pappret så det stack upp ovanför rullen. Efter att jag tejpat fast det skar jag ner det överflödiga pappret i remsor och vek ner dem över kanten. Insidan kläddes med ett vitt papper.

Jag ville gärna ha lite 3D-effekt på den och till viss del bidrog blingpärlorna med det men jag ville även ha något längst upp och till slut bestämde jag mig för quilling.

De pryder bara ca halva burken. Jag blev sisådär nöjd med resultatet. Jag får se det som ett behov att leka lite mer med denna form av pappersteknik, tidigare har jag ju bara gjort bland annat ett bröllopskort och en och annan ask med quilling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela