pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Rosa bandet inspirerat äpplemos?

Publicerad 2010-10-18 20:50:29 i Ätbart,

Jag var väldigt produktiv innan jobbet idag. Det blev bland annat äpplemos!

Det blir nästan som ett konstverk att använda den här äppleklyvaren! Och den här gången brydde jag mig inte om att skala dem för...

...jag har hittat en sådan här på second hand! Jag tror den kallas för passervagga. Jag visste faktiskt inte om att det fanns sådant här smart verktyg, om inte en kompis visat mig hennes och berättat hur bra den är. Och vet ni hur mycket den kostade? Ynka 10 kr. Kändes som ett skämt... Det gjorde jobbet väldigt smidigt men nu när moset är klart och paketerat undrar jag bara en sak.

Ser det inte lite rosafärgat ut?

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-10-18 22:44:01

Vilken smart grej! Vi använder sil och sked! Jo, det ser lite rosa ut. Röda äpplen??

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-10-18 23:30:17

Det ser riktigt gott ut!!

Hur många äpplen behövdes för att fylla burken?=)

Gott att ha till flingorna på morgonen!:)

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-10-19 07:37:11

Det är faktiskt röda äpplen, men inte trodde jag att det skulle ge så mycket färg! Ljusgul färg kommer kanske av gröna äpplen?

Jag tror att jag hade 7-10 medelstora äpplen och det gav knappt 1L färdigt mos. Jag frös in två påsar, men misstänker att det tillsammans är lika mycket som finns i burken.

Jag funderar faktiskt på att baka något på en del av moset =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela