pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Många nya pysselgrejer!

Publicerad 2010-10-07 21:51:20 i Shoppat,

Ikväll åkte jag och sambon hem till två vänner för att planera en stundande fest. De saker som jag, Linda och en annan kompis hade beställt från Panduro har äntligen kommit och trots att jag visste vad det var kändes det lite som julafton!

Det blev två nya wall deco! Vi har redan en annan variant i sovrummet med jättefina fåglar men självklart finns det plats för fler! Det är bara lite synd att vi har målade väggar endast i sovrummet och hallen. Sovrumsväggarna är jag väldigt nöjd med färgen (ehm, just det ja, de är gröna). När vi flyttade in var de...rosa. Prinsessrosa! Och sisådär 60 borrhål i väggen. Ommålning kändes som ett måste!

Någonting gick och blev lite fel med min beställning. Julgranskulorna skulle ju ha varit små! Jag tror det blir liiite för stort att använda dessa i julkransarna, eller vad tror ni?
Flaskorna är textilfärg och så blev det några nya schabloner! I de små plastpåsarna ligger det strasspärlor att fästa på tyg.

Även på jobbet var det lite av en julafton för mig. En kollega var igår på IKEA och jag hade lagt en liten beställning... Om handdukarna kostade 5 kr/st kunde hon köpa 8 st åt mig. Men om de kostade ynka 2 kr/st, ja då kunde jag nöja mig med bara 10 st! Så högen består av 10 st handdukar som jag tänkte gå loss på med schablon och textilfärg!

Burken. Ja, den är en "present" från en kollega. Den är självklart tom men för mig helt perfekt. Alpnaering har tokgoda produkter! Jag sitter just nu och dricker deras citronmelisste. Burken ska jag diska ur och altra. Det var en sådan här burk jag dekorerade till en teburk för ett tag sedan.

Nu är jag inte enormt slarvig av mig och tappar bort kundvagnsmynt till höger och vänster. Jag är ett pysselfreak! Jag tänkte helt enkelt att delarna blir perfekta till pyssel. Baksidan på myntet är en silverfärgad tia, tänk vad snyggt det kan bli på en LO eller något altrat! Och den där haken? Perfekt att hänga en amigurumi på eller annat kul.

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-10-08 17:02:13

Många fina pysselgrejer!



Svar: Det blev en hel del disk efter äppelkaksbaket haha men kakan blev så god så det var värt det!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela