pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Måla på ljus, den smala lösningen

Publicerad 2010-10-17 11:42:57 i Pyssel,

Jag har testat att måla på värmeljus och dekorera blockljus men det finns ett visst slags ljus jag inte har gett mig på och det är vanliga, smala ljus.

Jag provade två lösningar. Den nedre järneken är först stämplad och därefter målad. Till den övre hade jag först stämplat på papper och skurit ut bladen. Därefter använde jag pappret som en schablon.

Att stämpla på ljus är lite knepigt. Det är lätt att glida med stämpel så färgen smetas ut.
Schablonmönster funkade sådär. Visst kom konturerna fram men även här upplevde jag en risk för utsmetat motiv.

Övning ger färdighet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela