pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Julmarknadsknalle för 2:a året

Publicerad 2010-10-04 18:44:32 i Pyssel,

Just nu sitter jag och väntar på post där det svart på vitt står att jag har en plats på julmarknaden i år. Förra året stod jag i Värmekyrkan i Norrköping. Det var helt perfekt, den andra dagen var det bara att promenera ner. Jag var där på nolltid! I år pågår reperation av Värmekyrkan men ett alternativ är fixat.

Jag tror faktiskt att det kan bli bättre i år. Den 27 och 28 november ska jag stå i en av Galleriorna i stan (även dit går det fort att promenera). Bord och stol fixar arrangören och det bästa av allt är att jag inte kommer stå och frysa! Jag misstänker även att det är lite mer folk på stan vid julskyltning än vad som kommer och besöker Värmekyrkan. Jag själv hade ingen aning om vad den där byggnaden var som jag gick förbi på väg till gymmet innan jag började titta efter julmarknadsställen förra året.

En annan liten skillnad i år mot förra är att jag får sällskap! En kompis ska också stå och sälja saker i år, så nu får hon och jag börja massproducera!

Förra året hade jag på tok för många grejer. Jag ville liksom testa allt. På en och samma gång. Inte så bra... Så i år blir det ett bantat utbud men istället något nytt.
Målade värmeljus Dörrkrans nr3 Pulsvärmare i Alpaca Pulsvärmare med dödskalle Dörrkrans Tygkassar Dörrkrans nr 2

Så tanken är att det ska bli:
  1. Målade värmeljus (både små och stora)
  2. Tygkassar i olika storlekar
  3. Pulsvärmare (just nu är det främst i alpaca som jag stickar)
  4. Dörrkransar men även juligt dekorerade stövlar
  5. Altrade teburkar (ett fåtal)
Vad tror ni? Kan det tänkas gå hem? Med lite tur blir det lätt att se vad jag har (till skillnad mot förra året)

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-10-04 21:49:23

Vad kul med julmarknad, hoppas det går bra! Och skoj med sällskap av en vän!

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-10-04 21:54:41

Julmarknad låter mysigt!:) Dina förslag på saker du ska sälja på marknaden låter perfekt!!



Svar: Jag tror nog att du har svaret på varför bullarna inte jäste. Jag hade för varm mjölk när jag satt ner jästen. Det ska jag komma ihåg till nästa bullbak:)!!

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2010-10-05 14:37:24

WOW vad mycket fina grejer du gör! Ett tips är att göra dekorerade tändsticksaskar. Smidigt och ganska enkelt.



Tack för den söta kommentaren inne hos mig. Den fina stämpeln är från The Greeting Farm och är en så kallad digistämpel (man köper en bild, laddar ner den och sedan skriver man ut den på skrivaren hur många gånger och i vilka storlekar man vill).

kram Annika

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-10-05 15:59:27

Digistämpel lät smidigt! Gäller bara att ha en bra skrivare ;)

Jag testade faktiskt att göra dekorerade tändsticksaskar förra året, de sålde inte så bra som jag trodde de skulle =(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela