pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En solig höstdag

Publicerad 2010-10-15 16:07:48 i Shoppat,

...passar perfekt för fotografering och lite shopping efter jobbet! Cykelturen ner på stan tog dock ett litet tag eftersom jag titt som tätt stannade för att fota lite härliga höstbilder.


Bilden med spårvagnen i bakgrunden tror jag att jag ska framkalla och göra en LO av!

Nere på stan finns en tygaffär med jättegullig personal! Och de har tyvärr väldigt intressanta böcker med mycket inspiration i. Jag var inne där förra veckan och kom hem med en bok. Idag blev det några till...

Mer japanska böcker! Den ena handlar bara om att sy i jeanstyg och jag har flera kasserade jeans här hemma som bara väntar på att angripas av saxen och nål och tråd!


Jag hittade även lite fina band som bara vär tvugna att följa med hem!



Jag måste komma på en lösning på alla band som jag har liggande här hemma. Jag tror de ligger utspridda på 2-3 ställen. Det blir lite svårt att ha koll på vad jag har! Jag har sett en del olika förvaringar och börjar luta åt att förvara dem i glasburkar. Frågan är bara var jag ska ställa alla burkar...




Det ena bandet gav mig en idé till pulsvärmarna. Vad tror ni om att sy fast det antingen bara högst upp eller både runt övre och under kanten? Något ska jag i alla fall hitta på med dessa för jag ogillar att de har rullat sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela