pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Pulsvärmare med detaljer

Publicerad 2010-11-27 20:56:36 i Stickning,

Innan julmarknaden hade jag lite "sista minuten" jobb. Bland annat skulle ett par pulsvärmare få sig ett krås!

Jag har även virkat fasta maskor i nederkanten för att ge lite stadga, innan ville pulsvärmaren gärna rulla ihop sig.

Det blev även ett andra par pulsvärmare med pärlor till julmarknaden (som faktiskt var det första som jag sålde på marknaden, köparen verkade väldigt nöjd!)

Här blev det ett stickat krås, och det tog sin lilla tid att göra! Jag har gjort några snarlika pulsvärmare med sådant krås för lite mer än ett år sedan.

Nu ska jag sticka klart ett par pulsvärmare som jag ska ha med till marknaden imorn.
Imorgon eftermiddag ska jag berätta hur det har gått på årets julmarknad!

Kommentarer

Postat av: chruss

Publicerad 2010-11-27 21:13:34

wow vilka snygga pulsvärmare!!!!

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-11-28 12:57:46

Vad fint du har julpyntat bloggen =) Hoppas marknaden gick bra idag. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela