pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Mossigt värre

Publicerad 2010-11-11 18:26:44 i Naturmaterial,

Nu har jag börjat klä in halmkransarna med mossa. Tyvärr gick det åt en hel del och jag gjorde praktiskt taget slut på det jag hade hemma! En del fastnade även på stövlar.

Före och efter. Egentligen var de här stövlarna nästan tillräckligt söta som de var men ändå liiite plastiga.

De röda hittade jag i en second hand butik igår men även de här stövlarna, aningen större storlek, följde med hem.

Jordgubbslådan har kommit till användning igen... Nu får dessa 4 kransar och stövel vänta en vecka eller så innan jag tar tag i dekorationen. Förhoppningsvis kan jag snart "klä in" de andra halmkransarna och stövlarna med mossa och en dag enbart fokusera på dekorationerna.

Till sist passar jag på att visa lite annat jag hittade i second hand butiken! Julgrejerna har dykt upp och jag hittade en del som kanske fastnar på kransarna.

Tycker 35 kr är helt överkomligt pris.

Kommentarer

Postat av: tatiana

Publicerad 2010-11-11 19:14:09

kul=)

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-11-11 20:01:59

Du är verkligen duktig!!:)



Vad kommer priset för en stövell och krans ligga?

Har du köpt mossan eller är den från skogen?=)Vad har du för stomme till kransarna?

Jag funderar nämligen själv på att göra en hihi

Du ger mig inspiration!!



Postat av: tatiana

Publicerad 2010-11-11 20:38:29

sv: Det har du helt rätt i!:)

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-11-11 20:41:32

Kransarna kommer jag ta 100 kr för, stövlarna funderar jag på att ta 150 kr för, de är ju faktiskt ganska speciella!

Mossan kommer faktiskt från skogen! Stommen till kransarna är halmkrans som jag köpte till bra pris hos Slöjd-detaljer men jag antar det inte är så många som har behov av 10 st! Då fick jag dem för 18 kr/st. Panduro säljer också!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela