pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Halloweenpynt del 5

Publicerad 2010-11-17 10:36:39 i Pyssel,

Pysselforumet hade en tävling fram till Allhelgonahelgen och jag skickade in ett bidrag till Trick or treat. Man skulle göra en låda/påse/ask och fylla den med lite treat. Det var riktigt spännande i omröstning, mitt och ett annat bidrag tävlade om första platsen och det var oerhört jämt fram till sista röstningsdagen! Jag är väldigt nöjd, trots att jag inte vann. Jag är bara så glad att folk gillade mitt lilla kit!!!

Jag ska inte försöka räkna på hur länge jag satt med detta men det var oerhört roligt så det var värd alla timmar!
Lådan höftade jag till och skar ut i kartong som jag sedan klädde med svart papper. Samma sorts svarta papper skars i remsor som jag trasslade ihop, rätade ut och strök med vit stämpeldyna på så vecken fick lite färg. Häxan, katten och pumpan är från den mask jag köpte på mässan i Göteborg. Istället för att rita av dem gjorde jag så här:

Svart papper, mask, vit stämpeldyna och blending tool! Sen var det "bara" att klippa ut!

Jag skar ut nya kartongbitar som var lite större än "hålet" på lådans sidor. Jag klädde det med orange silkespapper och fäste det med decopagelim. Därefter sattes de svarta figurerna på plats och det orangefärgade "fönstret" tejpades fast från lådans insida.

Sedan var det bara att fylla med lite treats!

Det blev en godisfylld pumpa! Detta är väldigt enkelt att göra. Jag tog bara en bit silkespapper, höll i hop hörnen så det blev likt en påse och lindade blomstertejp högst upp så pappret satt ihop. Därefter var det bara att fylla med lite godis.

Dessa gravstenar var svarta påsar som jag vek av ett tunt svart papper och därefter stämplade på. Jag är väldigt nöjd med mitt köp av vit stämpeldyna!

Allt gott sköljes ner med lite Murky Merlot! Etiketten har jag använt blending tool och en röd stämpeldyna på.
Asken med ödleögon är en gammal godisask som jag målat med akrylfärg. Etiketten fick även den stifta bekantskap med blending tool verktyget. Spindelnätssmycket som hänger på vinflaskan köpte jag på Panduro.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-11-18 22:17:44

Vår balkong har räfflad stålgolv.usch. Vi ska få en matta som är grov flätad av...hmm...rep kanske. Längtar:). Vår Nova kommer att älska det:).



Vår Nova har slutat hoppa på blommor. Hon har också slutat gå på fönsterbrädorna. Istället bär vi henne över axel så hon ser allt. Jag blir så glad för jag vill så gärna ha julstjärnor:).

Postat av: Linda

Publicerad 2010-11-19 22:15:39

Jag förstår att du var med och slogs om första platsen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela