pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Halloweenpynt del 4

Publicerad 2010-11-07 10:39:27 i Pyssel,

Det var väldigt trevligt att se att alla hade klätt ut sig igår! Nja, en kompis hade förstås fuskat men då fick han istället ett par djävulshorn och skeletthandskar! Mårten och jag hade faktiskt varit och köpt kläder, matchande kläder! Utöver oss två österrikare hade vi bland annat en ängel, Den Grå Vardagen, militärer m. m.

Lite trångt blev det runt köksbordet men vi lyckades klämma ihop 9 pers runt det! Till förrätt blev det jättegod kantarellsoppa (den var faktiskt godare än kvarterskrogen, och det säger en hel del!). Därefter dukades en riktigt mumsig räkpaj fram (Nami lät faktiskt bli den! Chockad) och... nja... Okej, någon springer runt i Norrköping och saknar en hand!

Till dessert blev det en riktigt läcker pumpapaj! Det är nog första gången jag äter pumpa, men inte sista...

Sedan förflyttade vi oss in till soffan (tur att den är stor) och fortsatte mumsa i oss en massa smågott.

Jag är så nöjd med tårtfartet som jag hittade på second hand för ett tag sedan!

Ett par råttor sprang runt i lägenheten, katterna verkade inte bry sig om dem.

Om ni någon gång funderar på att köpa spindelväv och tycker det ser lite ut i en påse och övervägar att ta en till - låt bli! En påse räcker huuur långt som helst!

Visst matchar Nami och jag varandra bra?!

En militär och en taliban!

Måste bara visa en bild på Emilias vingar, hon är så duktig som satt och fixa till dem själv!

Djävulen smyger i bakgrunden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela