pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Smarrig rabarberkaka

Publicerad 2010-05-26 21:40:22 i Ätbart,

För ett par dagar sedan fick jag rabarber av min snälla kollega Anna. Idag fick jag äntligen tid och energi till att baka en kaka på dem!

Rabarberkaka

En kopp kaffe och en stor bit kaka på balkongen, kan det bli bättre?

  • 300 g rabarber
  • 175 g margarin
  • 3 ägg
  • 2½ dl socker
  • 3½ dl vetemjöl
Sätt ugnen på 175 grader. Smält margarinet. Vispa ägg och socker pösigt och rör därefter ner vetemjöl och det smälta margarinet. Häll smeten i en form och stick ner rabarberna. Strö lite pärlsocker ovanpå innan kakan åker in i ugnen för 50 minuter.



Litet tillägg: Jag har inte glömt bakpulver, för något sådant innehåller inte kaksmeten!

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2010-05-26 23:12:44

det låter som en enkel och framförallt GOD paj.. Kommer göra den inom en snar framtid!! :-)



Kul å läsa om dina äventyr och pysselsaker!!! Bara så du vet vännen!!!!

Miss U!



Kramar!!!

Postat av: milaja

Publicerad 2010-06-01 19:00:31

Det där såg löjligt gott ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela