pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En amigurumi till ryggsäcken

Publicerad 2010-05-03 17:17:14 i Virkat,

För en pysslare är Panduro verkligen drömstället! Igår tog vi oss en titt på nya Hageby centrum och utöver ett besök hos Bokia där jag alltid tycks hitta någon trevlig bok blev det självklart ett besök på Panduro! Min första amigurumi fick ögon av svarta pärlor jag hade hemma men det finns faktiskt ögon som går att sy fast på den lilla amigurumin. Precis sådana ögon var jag på jakt efter, samt en sådan där nyckelknippeshake.

Amigurumi

Jag vet inte om det var jag som inte hade den rätta tekniken men dessa ögon tyckte jag var knepiga att sy fast! De går att trycka dit fast ville i mitt fall inte sitta bra, inte ens efter att ha sytt igenom öglan på baksidan. Men efter några gånger fram och tillbaka blev jag till slut hyfsat nöjd!

Kroppen och huvan är gjord med rester från min första stickade strumpa och huvudet med Alpaca-garn. Det första garnet gick bra att virka med men Alpaca var lite sisådär.

Jag tänkte fästa denna på min andra ryggsäck där "fläppen" på ena dragkedjan har gått sönder. Men vill jag allvarligt talat dra i den här för att komma in i väskan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela