pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Att bota bakningsabstinens

Publicerad 2010-05-07 17:40:05 i Ätbart,

Jag kan inte minnas när jag senast stod och bakade. Muffins var verkligen en evighet sedan och bröd likaså. Idag tog jag därför tag i det och fixade vinbärsmuffins till förmiddagsfikat. Det kunde självklart inte stilla behovet att baka så eftermiddagsfikat blev lite mer att mumsa i sig på!

Egentligen borde jag kanske känna mig onyttig... Men i muffinsen har jag dragit ner på sockret och brödet innehåller kikärter (mycket saftigt och mättande bröd). Och den lilla kakan är ett GI-recept. Jag smakade de för första gången hemma hos syster min i januari och nu senast hemma hos mamma. Det behövs ingen stor bit av dem och de är sååå goda! De innehåller cornflakes, kokos, nötter, solrosfrön, sirap och jordnötssmör. Jag funderar lite på att göra en till sats av de här till fredagsfikat på jobbet om någon vecka. Ska bli kul att se om kollegorna tycker lika mycket om dem som vi gör!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-05-08 14:57:55

Hörrö du! Du kan ju inte visa upp en kaka som ser så god ut, skriva att den är nyttig - och sedan inte skriva receptet! Fy dig! :-P

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-05-09 17:18:40

Hihi, förlåt! Jag får väl hänvisa till en bok av Ola Lauritzson och Ulrika Davidsson, osäker dock på vilken av dem... Syster Yster?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela