pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Rispåsar blev till lavendelpåsar

Publicerad 2010-06-13 12:55:59 i Sömnad,

Två dagar innan Linda och Johans bröllop satt jag och sydde rispåsar. Linda undrade om jag inte tog på mig för mycket och självklart gjorde jag det! Syrran skulle disputera dagen efter och det skulle packas inför resan till Uppsala och älskling och jag skulle ju även vara toastmasters på bröllopet dagen efter syrrans disputation. Lite galet har det varit de senaste veckorna men nu börjar jag landa och ladda batterierna igen!

Rispåsar

Tänk vilken nytta man kan ha gardiner! Korgen har blivit tömd på nästan alla rispåsar och är nu fylld med bröllopsinbjudningar, program från 2 av bröllopen vi varit på och två små, halvt tömda, champagneflaskor med såpbubbelvatten som Mique säljer.

Jag har hittat en ny användning för några av de tomma påsarna. Jag har en del torkad lavendel här hemma och sådant gillar inte skadeinsekter har jag hört. Så nu ligger det lite doftpåsar i kökssoffan tillsammans med gardinerna och tygerna samt inne i klädkammaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela