pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ett par färdigstickade strumpor

Publicerad 2010-06-15 15:00:00 i Stickning,

Det tog mig ett tag att bli klar med den andra strumpan, säkert för att jag hittade andra stickningsprojekt som lockade lite mer. Men nu är de färdiga! Och de är riktigt sköna

Givetvis hade jag maskat av fel på den första strumpan! Istället för längsmed tårna blev det tvärsöver. Inte så snyggt, eller bekvämt. Det är lite pilligt att plocka upp en avmaskning, speciellt när två maskor stickats ihop samtidigt och de återigen ska fördelas på 4 strumpstickor. Men det gick, envis som jag är...

Egentligen hade jag velat ha dem lite längre, men det hade inte garnet räckt till.

Jag undrar vad jag ska påbörja nu? Boleron jag köpte garn till för ett tag sedan? Tror jag ska fundera på saken medan jag sitter och stickar på balkongen på en pulsvärmare, eller den andra toffeln i Eskimo. Just det ja, i en låda ligger det en annan påbörjad pulsvärmare. Hoppas, kanske ska försöka avsluta mina projekt innan jag påbörjar nya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela